Zoeken

zondag 10 maart 2013

#26 mijn zoektocht naar juweeltjes!

Ik ben naar Parijs geweest, met school.
Voordat ik vertrok, had ik mijn zus'je' (Anne) een juweeltje uit Parijs beloofd. De laatste dag van de drie, eindigden we onze wandeling op de Champs d'Elysées. Daar kregen we ongeveer vier uur vrij voor we terug naar huis vertrokken. Er zijn zeer veel winkels, maar voor mij véél te duur!! Dus ik had op voorhand aan mijn leerkracht gevraagd of ze ons een plekje met schattige winkels kon aanraden. Ze gaf ons daar een beschrijving voor leuke winkeltjes, maar dan moesten ik en 3 andere vriendinnen van mij, zonder leerkracht, naar een andere plaats gaan, en dit dan nog is met de metro.. Dit zag ik eerst helemaal niet zitten.
Ik en mijn vriendinnen hadden dan toch besloten dit avontuur aan te gaan, dus we vertokken vanaf de Champs d'Elysées met de metro in een onbekende wereldstad, op zoek naar gezellige winkeltjes.
De metro is leuk, je bent overal snel enz. maar dit was angstwekkend om alleen met z'n vieren aan te beginnen. Wat als we de verkeerde metro namen?
Toen we aankwamen op 'de bestemming' die door onze leerkracht werd aangeraden, vond ik een prachtige winkel met allemaal stofjes, bollen wol & katoen, haaknaalden, garen, knopen,...zo'n schattige winkel!
Natuurlijk ben ik binnengegaan, en aangezien de juwelenwinkels véél te duur waren, heb ik daar besloten om voor mijn zus een stukje stof te kopen. Natuurlijk was dit geen gemakkelijke opdracht, zo veel leuke stofjes! Aangezien ik meer aangetrokken word door schattige figuurtjes, heb ik deze stofjes gekocht.


Ik heb mijn zus laten kiezen welke van de drie ze wou, zij koos de rechtse stof.
Deze winkel is echt fantastisch, dus als je in Parijs bent, dit winkeltje...zeker een aanrader!
Het bevindt zich in een galerij, waar ook nog andere leuke winkeltjes zijn, echt de moeite waard!
Zodat jullie niet verdwalen in Parijs, dit is het zakje van de winkel..onderaan staat hun adres :p
 


Mijn vraag voor jullie: Wat zou ik met deze stofjes allemaal kunnen maken? Wie weet voer ik jouw idee wel uit ^^

Lien

1 opmerking:

  1. Dat zijn inderdaad echt prachtige stofjes, maar eigenlijk wel meer voor kinderspullen. Een schattig kinderkleedje of rokje. Maar aangezien ze echt mooi zijn kun je ze misschien als binnenkant van een grote Vink-tas, stoffen tas of gehaatke tas gebruiken ? Dan kun je er nog lekker van genieten zonder dat je voor klein meisje zou kunnen uitgelachen worden....
    (Allé, ik zou dat uit voorzorg doen, ben namelijk veel gepest geweest in het lagere en in het lager middelbaar. Maar hopelijk moet jij geen zo'n voorzorgen nemen...)
    Maar wat ook kan, is er een leuke applicatie van maken voor op een kledingstuk of tas, in cirkelvorm bijvoorbeeld ?
    En eigenlijk, waarom niet een superleuke kussensloop ervan te maken, of een knuffelkussen met die schattige figuurtjes ? Zou vast ook tof zijn.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter! :)