Zoeken

maandag 1 oktober 2012

#23: een nieuw begin én een fantastisch idee...

Hallo!

Wauw, dat is al weer een tijdje geleden!

Drukke vakantie vol herexamens, gebuisd in totaal, maar opnieuw een verse start gemaakt in een andere opleiding!
Over drie jaar ben ik een volwaardige leerkracht Wiskunde en Project Algemene Vakken (zo zou dat toch moeten zijn).

Maar ik heb ook nog een beetje tijd voor ontspanning, en daarin doe ik geweldige - al zeg ik het zelf - ideëen op!
Ik ben van plan om (als ik gedaan heb met het deken waaraan ik nu bezig ben) iets nieuws te proberen. Af en toe surf ik rond op blogs en klik ik door en heb ik dan plots honderden tabbladen openstaan. Gisteren kwam ik iets tegen dat 'Start to Knit Afghan' heette.
Het lijkt me wel leuk!
En nu het speciale: ik ga zelf kiezen hoe mijn 25 lapjes er gaan uitzien als patronen.

Hoe?
Onlangs heb ik me 'De breibijbel' gekocht (geschreven door Lesley Stanfield en Melody Griffins, zie o.a. hier. Het heeft maar liefst 300 steken, kabels en patronen, zoals de ondertitel ook zegt.
Hieruit wil ik er 25 selecteren.
Het boek is onderverdeeld in 8 grote hoofdstukken:
  • recht en averecht
  • steken kruisen
  • kabels
  • ajour
  • noppen en blaadjes
  • jacquard en motieven inbreien
  • bijzondere steken
  • letters/cijfers
Eigenlijk kan ik dus 7 verschillende dekens maken (soorten, ik kan er wel meer verzinnen).
Als er mensen willen meedoen - het is nog niet voor nu - laat het me weten.
Dan zal ik zeggen wat ik welke maand ga doen. :)
Anders plaats ik enkel het resultaat.

Wanneer?
Nog geen idee, maar het komt. :)

Groetjes en tot de volgende!
Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat gerust een reactie achter! :)