Zoeken

maandag 2 april 2012

#10 en een vergeten PI-dag :)



Om te beginnen, toon ik dit:


Weten jullie nog dat ik mijn zus even geleden heb leren haken?
Ze is al helemaal geobsedeerd, en heeft dit schattige konijntje gemaakt. Ze is wel vergeten vanwaar ze het patroon heeft, maar zodra ze het weer weet zet ik het op de blog. :)

Het was trouwens schitterend weer in maart, ook in Gent, aan het belfort (zie foto hieronder)! 
 En dit was het resultaat na het picknicken 's middags, en neen, niet vals gespeeld: het bandje hing er nog maar een uurtje aan :o



En natuurlijk een zeer belangrijke gebeurtenis afgelopen maand: PI-DAG! (op 14/03)
Een dag in het teken van PI (met dit jaar: PIzza)!

Na een tijdje - het duurde eeuwen voor mij - kwam ook mijn pakje aan, dat ik besteld had via Vicarno. Jammer genoeg merkte ik dat mijn hoofd te groot was voor het patroon dat ik gekocht had.
:(
Ik heb dan maar een deel van mijn wol (de nog niet-gebruikte) doorverkocht. De haaknaald hou ik zelf wel bij, hij is mooi & handig.
What's in the box?!
Tadaam!
 
Het project van het moment: pantoffels maken voor thuis, nu moet ik namelijk op blote voeten lopen, en bij zo'n temperaturen van 10 graden is dat niet altijd even prettig.
Dit telt mee als mijn eerste eigen patroon (ik heb nog al zelf dingen bedacht, maar die zijn zo simpel dat je het niet echt een patroon kan noemen)!
Zo simpel is dat toch nog allemaal niet, hier een klein voorproefje van mijn berekeningen:

Ik ben hiervoor trouwens ook nog op zoek naar een winkel waar je leer kan kopen die ik als extra versteviging van de zool kan gebruiken, dus als iemand nog zo'n winkel weet.... ;) (ik denk toch dat het leer is wat ik bedoel, anders mag je mij altijd verbeteren.
Maar niet 'per voet', eerder een meter op een meter ofzo.
Dankjewel!


Groetjes & veel haakplezier,



Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat gerust een reactie achter! :)